0
Dnes je čtvrtek 26.11.2020 a svátek má Artur
Tento článek je reklamní sdělení

Koronavirus a trh s byty



Koronavirus opět uzavřel provozovny, zasáhla epidemie realitní trh? 

15.11.2020 

V říjnu vláda rozhodla o opětovném uzavření škol a následně i řady provozoven včetně restaurací a obchodů s výjimkou prodejen
potravin a základních potřeb.Po letním oživení znovu zamrzl i cestovní ruch. Ovlivnila druhá vlna epidemie koronaviru realitní trh? 

Trh s nemovitostmi v hlavním městě byl zatím zasažen jen částečně. Pronájmy byly ovlivněny odlivem turistů z hlavního města 
a díky tomu zvětšenou nabídkou bytů k dlouhodobému pronájmu v centru města
, prodeje bytů ale – zdá se  zasaženy nejsou. 

Prodeje jsou nadále taženy vpřed silnou poptávkou 

Zejména u bytů je nadále velice silná poptávka investičních kupujících, ale nízké úroky hypoték a možnost vzít si znovu hypotéku 
až na 90 % ceny nemovitosti 
oživily i poptávku těch, kdo chtějí v koupeném bytě sami bydletZvýšení zájmu oproti počátku roku 
vidíme 
u bytů 3+kk a 4+kk, pokud jde o lokality vhodné pro rodiny s dětmi – jako u našich projektů ve Strašnicích a Dolních Měcholupech“, 
říká Pavel Bošek, který se v TIDE REALITY věnuje zejména 
prodeji novostaveb.

Ostatně to, že se daří i dalším developerským projektům, potvrzuje i Pavel Velebil, jednatel společnosti, který sleduje trh s novými byty 
od roku 1994
: „V létě a na počátku podzimu byl zahájen prodej řady zajímavých developerských projektů. A většina společností prodávajících 
byty reportuje úspěšný prodej. Některé z nich informují o čtvrtině prodaných bytů za první měsíc prodeje, jiné mluví o třetině prodaných bytů 
za první dva až tři měsíce kampaně.
 A to navzdory přechodu na homeoffice a menší frekvenci schůzek s klienty. 

Novostavby se prodávají online 

Prodej nových bytů v Praze a okolí byl koronavirem zasažen méně i proto, že dominantním kanálem reklamních kampaní developerů je online marketing
Inzerce na Internetu je pro prodejce nových bytů 
hlavním zdrojem poptávek. Lidé v České republice a zejména v Praze jsou zvyklí nakupovat online 
a
 nejinak je tomu u nemovitostí. Tištěným katalogům již odzvonilo. Vyspělý je již řadu let i způsob výběru bytu. Ten si kupující mohou na webu 
daného projektu vybrat nejen na základě velikosti a ceny, ale s pomocí vizualizací a interaktivního výběru i na základě polohy bytu v domě. 
Koronavirus tak zkomplikoval spíše doprodej bytů v dokončených projektech, tato prodejní fáze se už bez prohlídek neobejde. 

To, že je trh s novými byty v hlavním městě zatím zasažen minimálně, potvrzuje i čerstvě zveřejněná analýza společností Trigema, Skanska a Central Group.  
Ve třetím čtvrtletí se prodalo 1 350 jednotek, tedy o 250 více než v předchozím kvartálu, a jejich průměrná cena se zvýšila na 110 117 korun na m2. 









Vložit komentář

Políčka označená * jsou povinná - musí být vyplněna.